ترمیم معدل برای کنکور سراسری
نوشته شده توسط : sevda

آموزش و پرورش به داوطلبایی که نگران پایین بودن معدل خودشون تو امتحانات نهایی ۹۹ و تاثیر منفیش تو نتیجه کنکور سراسری 99 هستن ، پیشنهاد ترمیم معدل رو داده . متقاضیای کنکور سراسری ۹۹ می تونن با شرکت تو آزمون ترمیم معدل تو دروس نهایی که نمره های پایینی گرفتن ، امتحان مجدد بدن و اگه نمره بالاتری آوردن ، از مزایای نمره جدیدشون تو سوابق تحصیلی کنکور سراسری 99 استفاده کنن .



رتبه و تراز کنکور سراسری از دو فاکتور سوابق تحصیلی و نمره آزمون سراسری تاثیر می گیره . موضوع تاثیر سوابق تحصیلی تو کنکور سراسری بحث تازه ای نیست ، این تاثیر سوابق تحصیلی مربوط به نمرات نهایی دانش آموزا میشه که تو کنکور سراسری هم تاثیر گذاره . همونطور که گفتیم شرایطی فراهم شده تا داوطلبا نمرات امتحانات نهاییشون رو ترمیم کنن و بتونن از تاثیر مثبتش تو کنکور استفاده کنن ، اصطلاحا به این عمل ترمیم معدل گفته میشه که شرایط خاص خودشو داره .

هر ساله درباره ترمیم معدل سوالای زیادی از قبیل ، ترمیم معدل چیه ؟ چند بار می تونیم از ترمیم معدل استفاده کنیم ؟ تو چند تا درس می تونیم این امتحان رو شرکت کنیم ؟  زمان برگزاری و ثبت نام برای این آزمون کیه ؟ هزینه ترمیم معدل چقدره ؟ و خیلی سوالای دیگه ذهن داوطلبای کنکور رو به خودش مشغول می کنه . تو این مقاله به همه این سوالا جواب دادیم تا راحت تر بتونین درباره شرکت تو آزمون ترمیم معدل تصمیم بگیرین ، پس برای گرفتن جواب تموم این سوالا تا آخر این مقاله همراهمون باشین .

 


ترمیم معدل چیه و آیا لازم حتما انجام بشه ؟

چندین ساله معدل داوطلبا تو کنکورشون تاثیر گذاره و باعث نگرانیه خیلیا شده که مبادا این تاثیر معدل باعث بدتر شدن شرایطشون بشه . اکثر فارغ التحصیلا مایلن اگه بشه ، بتونن دوباره تو درسایی که نمره هاشون تو امتحانات نهایی پایین شده شرکت کنن تا بتونن نمرات این دروس و معدلشون رو بالاتر بیارن تا تاثیر مثبتی رو  نتیجه کنکورشون بزاره و باعث بهتر شدن شرایطشون بشه .

ترمیم معدل در واقع فرصتی دوباره برای فارع التحصیلاییه که تو کنکور سراسری شرکت کردن و تمایل دارن که معدلشون رو بالا ببرن و از تاثیرات مثبت اون تو کنکور سراسری استفاده کنن . طبق اطلاعیه سازمان سنجش تاثیر سوابق تحصیلی برای کنکور ۹۹ ، 30 % و به صورت مثبته که برای داوطلبای با معدل بالا ، نتیجه بهتری رو پیش رو داره این تاثیر مثبت به صورت زیر اجرا میشه :

 

 برای داوطلبای نظام ترمی - واحدی وسالی - واحدی : 25 % تاثیر مثبت سوابق دیپلم و 5 % تاثیر مثبت سوابق پیش دانشگاهی

 

 برای داوطلبای نظام آموزشی 6 - 3 - 3 : 30 % تاثیر مثبت سوابق تحصیلی سال دوازدهم 

 

 

 اگه میخواین در مورد تاثیر معدل تو کنکور سراسری اطلاعات بیشتری کسب کنین پیشنهاد می کنیم مقاله زیر رو بخونین :

بیشتر بخوانید: تاثیر معدل در کنکور سراسری





شرایط شرکت در ترمیم معدل ۹۹

ترمیم معدل هم مثله خیلی از موضوعاته دیگه یک سری شرایط وضوابط داره که بهتره متقاضیا قبل انجام این که از شرایط و قوانین استفاده از ترمیم معدل اطلاع کافی داشته باشن تا بهتر تصمیم بگیرن . این شرایط عبارتند از :

 

 فارغ التحصیلای رشته نظری که دیپلمشون رو بعد از سال 84 و پیش دانشگاهیشون رو بعد از سال 91 گرفتن مجاز به شرکت تو امتحانات ترمیم معدل هستن ، بنابراین دانش آموزایی که در حال تحصیلن و دیپلمشون رو نگرفتن نمی‌تونن درخواست ترمیم نمره بدن . 

 

 هر کسی فقط یک بار اجازه شرکت تو ترمیم معدل رو داره ، ثبت نام ترمیم معدل داوطلبا تو مدارس بزرگسال منطقه ای که دیپلمشون رو گرفتن انجام میشه . مناطقی که واحد آموزشی بزرگسال دولتی ندارن ، ثبت نام تو یکی از واحدهای آموزشی روزانه که اداره آموزش و پرورش محل تعیین می کنه به تفکیک جنسیت انجام می گیره .

 

 نمره هایی که تو ترمیم معدل گرفته میشه جایگزین نمرات قبلی نمیشن و فقط برای تاثیر سوابق تحصیلی تو کنکوره که آموزش و پرورش به طور سیستمی این نمرات رو برای سازمان سنجش ارسال می کنه تا برای تاثیر معدل به جای نمرات قبلی این نمرات استفاده بشن در نتیجه این نمرات برای شرط معدل دانشگاه فرهنگیان هم تاثیری نداره .

 

 محدودیتی برای شرکت تو تعداد دروس ترمیم معدل نیست و هر داوطلبی تو هر درسی که می خواد نمره بالایی کسب کنه می تونه شرکت کنه ، به همه داوطلبا این اجازه داده میشه که فقط برای یک بار تو دروسی که نمره خوبی نیاوردن امتحان بدن و نمره های خودشون رو بتونن ارتقا بدن تا معدلشون بالاتر بیاد و با روحیه بهتری تو کنکور سراسری شرکت کنن .

 

 شرایط و نوع مدرسه از جمله تیزهوشان یا نمونه دولتی بودن تاثیری تو گزینش و ترمیم معدل نداره و شرایط شرکت تو آزمون ترمیم معدل برای همه متقاضیا یکسانه .

 

 اگه داوطلبی تو ترمیم معدل شرکت کرد و نمره ای پایین تر از نمره قبلیش گرفت جای نگرانی نیس چون زمان تاثیر معدل ، بالاترین نمره تو هر درس ملاک سازمان سنجش برای تاثیر معدله .

 

 بهتون پیشنهاد میکنیم حتما قبل از شروع ثبت نام کنکور سراسری تمام شرایط ثبت نام تو کنکور رو به دقت مطالعه کنین و با توجه به این شرایط خودتون رو آماده کنین .

بیشتر بخوانید : شرایط ثبت نام کنکور

هزینه و زمان ثبت نام ترمیم معدل ۹۹

از اونجایی که امتحانات ترمیم معدل ، نهایی هستن ، داوطلبا برای ترمیم معدلشون باید تو امتحانات نهایی شرکت کنن . زمان ثبت نام ترمیم معدل یک ماه قبل از شروع امتحانات نهاییه هر سه نوبت دی ، خرداد و شهریوره که هر کسی بنا به شرایطش فقط یک بار اجازه شرکت تو آزمون ترمیم معدل رو داره .

متقاضیای ترمیم معدل در نظر داشته باشن که بابت برگزاری امتحان مجدد برای کسایی که دیپلمشون رو گرفتن ، برای هر درس مبلغی بابت چاپ و تصحیح اوراق از دانش آموزا دریافت میشه که تعیین این هزینه به عهده آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل هر داوطلبیه .

 

 اگه دسترسی به نمره هاتون ندارین و میخواین تمام نمراتتون رو چک کنین با خوندن مقاله زیر به راحتی نحوه مشاهده نمرات امتحانات نهاییتون رو متوجه می شین .

در ادامه بخوانید : دریافت کد سوابق تحصیلی 

با عضویت تو کانال کنکور سراسری تحصیلیکو می تونین از همه اخبار مربوط به کنکور سراسری با خبر بشین . هم چنین مشاورای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو پاسخگوی سوالای شما تو زمینه ترمیم معدل هستن . کارشناسا از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو ، می تونن اطلاعات کاملی رو درباره ترمیم معدل در اختیار داوطلبا قرار بدن .

 

 

 



سوالات متداول

1- اگر تو ترمیم معدل شرکت کنیم و نمره خوبی کسب نکنیم نمره قبلی لحاظ میشه ؟
بله ، همونطوری که تو متن مقاله بطور کامل توضیح دادیم اگه تو امتحانات ترمیم معدل نمره ی بالاتری رو بدست نیاوردین ، نمره ی خودتون ( نمره بالاتر ) لحاظ میشه .

2-  برای ترمیم معدل چند تا درس می تونم شرکت کنم ؟  
داوطلبایی که شرایط شرکت تو ترمیم معدل رو دارن درصورت داشتن شرایط این آزمون محدودیتی برای ترمیم معدل ندارن که این شرایط بطور کامل تو متن مقاله توضیح داده شده .

3- اگه تو ترمیم معدل شرکت کنیم ، نمرات کارنامه تغییر پیدا می کنه؟
خیر ،همونطوری که تو متن مقاله به طور کامل گفته شد ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی که تو این امتحان دست میارین تو کارنامه کتبی دیپلم تغییر پیدا نمی کنه .
منبع : ترمیم معدل برای کنکور سراسری





:: بازدید از این مطلب : 1178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: